Fox News faces $ 1.6 billion election fraud lawsuit

Dominion Voting Systems, one of the largest manufacturers of electoral materials in the United States and subject to false conspiracy theories by conservative figures, Fox News continued for $ 1.6 billion.

The lawsuit highlights the number of times Fox News segments contained false allegations that the Dominion’s equipment was used to rig the 2020 election, whether it was linked to the late Venezuelan President Hugo Chavez or that it was linked to the late Venezuelan President Hugo Chavez. ‘he paid US government officials.

“Fox took a small flame and turned it into a forest fire,” the 441-page trial bed. “As the dominant media company among viewers dissatisfied with the election results, Fox has given these fictions an importance they would never have achieved otherwise. With Fox’s global platform, an audience of hundreds of millions, and the inevitable and widespread reposting and dissemination of the lies via social media, these lies have deeply damaged Dominion’s once thriving business.

A Fox spokesperson said in an email that “FOX News Media is proud of our coverage of the 2020 Election, which follows in the highest tradition of American journalism, and will vigorously defend itself against this baseless lawsuit. before the courts “.

The lawsuit is the fifth billion-dollar lawsuit filed by an election company over false allegations that the 2020 election was rigged, and the fourth by Dominion. Dominion has sued Rudy Giuliani and Sidney Powell, lawyers affiliated with former President Donald Trump, as well as MyPillow founder and Trump supporter Mike Lindell, for their role in sharing false claims about the company.

“The disinformation campaign waged against our company has caused us serious damage and undermined confidence in America’s democratic institutions,” John Poulos, CEO of Dominion, said in an email. “These lies also threatened the personal safety of our employees and customers. No amount of money will repair the damage caused.

Electoral supplier Smartmatic, which does little business in the United States but has been the subject of related conspiracy theories, sued Fox for $ 2.7 billion in February.

Powell recently argued in court filing that “no reasonable person would conclude that the statements were true statements of fact.” Lindell, who was banned from Twitter for spreading misinformation about the election, previously told NBC he was “happy” with the lawsuit because he felt he had been censored and “it gives me a voice “.

Despite the theories, no electoral authority in the United States has found evidence of large-scale fraud in the 2020 election. Nine days after the election, a joint statement by US federal agencies that assisted in the elections under the administration Trump, as well as groups that jointly represent top election officials from all 50 states, declared: “While we know that there are many unfounded allegations and possibilities for disinformation about our election process, we can assure you that we have the utmost confidence in the security and integrity of our elections, and you should too. “

A subsequent Department of Homeland Security audit released on March 16 found “no proof”That the election results were manipulated.


Source link

Comments are closed.